Projektas „Tūkstantmečio mokyklos I“
Projekto Nr. 10-011-P-0001
Projekto trukmė 2023 m. gegužės 11 d. – 2025 m. birželio 30 d.
Projekto vertė 113 376 623,67 Eur
Finansavimo suma 112 705 422,13 Eur
Projekto aprašymas
Projektas „Tūkstantmečio mokyklos I“ vykdomas pagal 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Švietimo plėtros programos pažangos priemonę Nr. 12-003-03-01-01 „Įgyvendinti „Tūkstantmečio mokyklų“ programą“. Projektas finansuojamas Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės (EGADP) bei Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis.
Projekto tikslas – sukurti integralias, optimalias ir kokybiškas ugdymo (-si) sąlygas mokinių pasiekimų atotrūkiams mažinti Lietuvos savivaldybėse. Šiuo projektu įgyvendinama dalis „Tūkstantmečio mokyklų“ (TŪM) programos: vykdomos veiklos 22 Lietuvos savivaldybėse ir 93 mokyklose (TŪM programos I srautas).
Projekto veiklos:
Projekto tikslinės grupės – bendrojo ugdymo mokyklų darbuotojai, jų vadovai, mokiniai ir mokyklų bendruomenės.
Pakruojo rajono savivaldybės administracija, Pakruojo ,,Atžalyno“ gimnazija, Pakruojo r. Linkuvos gimnazija, Pakruojo ,,Žemynos“ progimnazija yra projekto partnerės ir įgyvendina 1-3 punkte numatytas veiklas:
LYDERYSTĖ. Mokyklų vadovų, mokytojų ir kitų pedagogų kompetencijų stiprinimas lyderystės ir vadybos srityje (mokymai, supervizijos, refleksiniai renginiai). Skaitmeniniai sprendimai savivaldybės mokyklų tinklaveikos modeliui įgyvendinti (skaitmeninės platformos kūrimas). Mokymuose ir renginiuose dalyvaus visų savivaldybės mokyklų vadovai ir pedagogai. Skaitmeninė platforma veiks ne tik TŪM dalyvių mokyklose, bet ir kitose savivaldybės mokyklose.
ĮTRAUKUSIS UGDYMAS. Pedagogų stažuotės Lietuvoje (gerosios patirties sklaida). Pedagogų ir švietimo pagalbos specialistų įgūdžių didinimas įtraukčiai švietime bei bendruomenės įtraukimas ugdant ir integruojant specialiųjų ugdymosi poreikių vaikus (mokymai, parodų/mugių lankymas, specializuotų filmų peržiūra ir diskusijos, patyriminių stovyklų ir mokymų organizavimas). Mokyklų aplinkos ir ugdymo procesų pritaikymas įvairių ir specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams. Švietimo pagalbos prieinamumo didinimas.
Įrengtos erdvės ir įsigytos priemonės bus prieinamos visoms rajono mokykloms pagal poreikį. Aplinka pritaikoma Pakruojo ,,Atžalyno” gimnazijoje, Pakruojo ,,Žemynos“ progimnazijoje, Pakruojo r. Linkuvos gimnazijoje. Mokymuose, stažuotėse ir renginiuose dalyvaus visų savivaldybės mokyklų vadovai ir pedagogai. Sukurta infrastruktūra galės naudotis visos savivaldybės mokyklos ir bendruomenės. Įtraukiojo ugdymo koordinatoriai planuotų veiklas bei renginius, bendradarbiaudamas su mokytojais rengtų veiklų tvarkaraščius, organizuotų kokybinius tyrimus/diskusijas įtraukiojo ugdymo įgyvendintoms veikloms pamatuoti, kad galėtumėm efektyviai ir produktyviai tęsti ilgalaikes veiklas.
Mokinio padėjėjai dirbs individualiai su kiekvienu vaiku, kas padės pasiekti aukštesnių mokymosi pasiekimų, stiprins mokymosi motyvaciją.
KULTŪRINIS UGDYMAS. Pedagoginių darbuotojų kūrybinių ir dalykinių kompetencijų didinimas, siekiant mokinių kultūrinio ugdymo įvairovės. Ilgalaikių kultūrinių-meninių veiklų organizavimas. Fizinių erdvių pritaikymas bei aprūpinimas būtina įranga/priemonėmis kultūriniam ugdymui(si). Kultūros edukacijos koordinatoriaus etato steigimas.
Įrengtos erdvės ir įsigytos priemonės bus prieinamos visoms rajono mokykloms pagal poreikį. Erdvės kuriamos Pakruojo ,,Atžalyno” gimnazijoje, Pakruojo ,,Žemynos“ progimnazijoje, Pakruojo r. Linkuvos gimnazijoje. Sukurta infrastruktūra galės naudotis visos savivaldybės mokyklos ir bendruomenės. Kultūros veiklų koordinatorius planuotų kultūrines veiklas bei renginius, bendradarbiaudamas su mokytojais rengtų veiklų tvarkaraščius, organizuotų kokybinius tyrimus/diskusijas kultūros įgyvendintoms veikloms pamatuoti, kad galėtumėm efektyviai ir produktyviai tęsti ilgalaikes veiklas
STEAM UGDYMAS. Tobulinti savivaldybės pedagogų kompetencijas, reikalingas STEAM principais grindžiamam ugdymui bei įvairių sričių stiprinimas integruojant STEAM. Šiai veiklai pritaikytų erdvių įrengimas, trūkstamos įrangos ir mokymo (-si) priemonių įsigijimas. STEAM koordinatoriaus etato steigimas.
Įrengtos erdvės ir įsigytos priemonės bus prieinamos visoms rajono mokykloms pagal poreikį. Sukurta infrastruktūra galės naudotis visos savivaldybės mokyklos ir bendruomenės. STEAM veiklų koordinatorius planuotų kultūrines veiklas bei renginius, bendradarbiaudamas su mokytojais rengtų veiklų tvarkaraščius, organizuotų kokybinius tyrimus/diskusijas STEAM įgyvendintoms veikloms pamatuoti, kad galėtumėme efektyviai ir produktyviai tęsti ilgalaikes veiklas.
SIEKIAMI REZULTATAI:
Rodiklis | Pradinė reikšmė | Siekiama reikšmė įgyvendinus pažangos planą |
Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo metu bent pagrindinį lietuvių kalbos mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis (proc.) | (2021-2022 m.m.)
78,53 (6-10 balų) |
79,00 (6-10 balų)
|
Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo metu bent pagrindinį matematikos mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis (proc.) | (2021-2022 m.m.)
20,25 (6-10 balų) |
35,25 (6-10 balų) |
Bendrojo ugdymo mokyklų 1–8 klasių komplektų, kurie yra jungtiniai, dalis (proc.) | 4,29 (2020-2021 m.m.)
4,29 (2021-2022 m.m.)
|
1,0 |
Vienai sąlyginei mokytojo pareigybei tenkančių mokinių skaičius bendrojo ugdymo mokyklose | 9,28 (2020-2021 m.m.)
9,36 (2021-2022 m.m.) |
12,0 |
Rodiklio pavadinimas | Pradinė reikšmė | Siekiama reikšmė įgyvendinus pažangos planą |
Bendrojo ugdymo mokyklų klasių komplektų, kuriuose yra mažiau kaip 8 mokiniai, dalis (proc.) | 2,27 (2020-2021 m.m.)
7,87 (2021-2022 m.m.)
|
2,0 |
Neformaliojo švietimo veikloje dalyvaujančių mokinių dalis (proc.) | 68,74 (2020-2021 m.m.)
64,34 (2021-2022 m.m.) |
70,0 |
Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdomų integruotai bendrosios paskirties mokyklose, dalis (proc.) | 20,80 (2020-2021 m.m.)
20,42 (2021-2022 m.m.)
|
30,0 |
Rodiklio pavadinimas ir aprašymas (kaip šio plano priedą reikia pateikti unikalių rodiklių lenteles) | Pradinė reikšmė | Siekiama reikšmė įgyvendinus pažangos planą |
(Įtraukusis ugdymas) SUP mokiniai, kurie dalyvauja įtraukiose NVŠ veiklose (proc.) | Reikšmė neskaičiuojama | 60 |
(STEAM) Sukurtose patraukliose STEAM erdvėse vykdomi praktiniai – patyriminiai užsiėmimai (proc.) | Reikšmė neskaičiuojama | 30 |
(Lyderystė veikiant) Efektyviai veikiančios darbo grupės mokyklose (vnt.). | Reikšmė neskaičiuojama | 4 |
(Kultūrinis ugdymas) Naujų formalųjį švietimą papildančio meninio ugdymo programų skaičius (vnt.) | Reikšmė neskaičiuojama | 2 |
Europos socialinio fondo agentūra yra projekto vykdytoja, kuri įgyvendina konsultavimo, rekomendacijų ir analizių rengimo bei komunikacijos veiklas (įvardintas 4-5 punkte).