Slide background

Pamokų laikas

1. 08:00 - 08:45

2. 08:50 - 09:35

3. 09:45 - 10:30

4. 10:40 - 11:25

5. 11:30 - 12:15

6. 12:20 - 13:05

7. 13:10 - 13:55

8. 14:00 - 14:45 (38 min.)

2022-2023 m.m.

4b klasės praktinė-tiriamoji veikla ,,Keliauju į profesijų šalį“

Pasaulyje egzistuoja daugybė įvairiausių profesijų. Ir kaip iš tokios gausybės išsirinkti pačią įdomiausią, smagiausią, geriausią? Kad mokiniai susipažintų su įvairiomis profesijomis, buvo vykdoma praktinė-tiriamoji veikla ,,Keliauju į profesijų šalį“. Pirmąją praktinės veiklos dieną mokiniai vyko į Pasvalio viešąją biblioteką, kur dalyvavo edukacijoje ,,Pasimatuok profesiją, arba kai užaugsiu būsiu….“. Buvo įdomu susipažinti su kirpėjo, siuvėjo, stomatologo, konstruktoriaus, mokslininko, programuotojo profesijomis. Visiems labai patiko užduotis suskaičiuoti, kiek įvairių profesijų atstovų reikia, norint pastatyti namą. Antrosios dienos tikslas buvo susipažinti su kepėjo profesija. Mokiniai lankėsi picerijoje ,, Trys berneliai“. Picą teko ruošti patiems: kočioti tešlą, išdėlioti pagardus ir laukti, kol iškeps… Pati laukiamiausia ir smagiausia edukacijos dalis – pačių pagamintos picos valgymas. Daugelį mokinių sudomino policininko profesija. Pakruojo komisariate programos dalyviai klausėsi pasakojimo apie pareigūnų darbe ir kasdienybėje naudojamas darbo priemones, įrangą, aprangą, apie iškylančius sunkumus ir atsakomybę. Didelį įspūdį paliko tarnybinis policininko automobilis. Mokiniai džiaugiasi žiniomis, kurias įgijo praktinėsp-tiriamosios veiklos užsiėmimų metu.

Mokytoja Birutė Geležinytė

Gyvenu Europoje.

Tikslas: Plėtoti mokinių geografinį pasaulėvaizdį, žinias ir supratimą,  skatinti domėtis Europos žemyno gamtiniais, visuomeniniais objektais.

9 mokiniai pasiskirstė žemyno dalis. Ir prasidėjo žemėlapio kūrimas. Tai buvo tikras iššūkis man ir mokiniams. Jungti, klijuoti, iliustruoti, rinkti informaciją, peržiūrėti savo turimą nuotraukų, iškarpų archyvą. Draugystė, geras savitarpio susiklausymas, puiki nuotaika, palaikymo žodis vienas kitam neleido liūdėti dėl nesėkmės. Ir mums pavyko. Sukūrėme didžiulį 2,3 m ir 2,9 m žemėlapį. Kruopščiai dirbo Vėjūnė, Delita, Elinga, Pijus, Šarūnė, Kornelija, Agnė, Ruslanas, Justas.

Veiklas organizavau aš, geografijos mokytoja Daiva Slunksnienė.

„Mokėjau ir moku“

Tikslas – sukurti matematinę anketą, kuri patikrintų Pakruojo gyventojų matematines žinias, ir atlikti gautų duomenų analizę.

Veikla:

· Praktinės-tiriamosios veiklos metu mokiniai atrinko lengviausias ir tinkančias gyventojų apklausai užduotis.

· „Forms“ aplinkoje sukūrė skaitmeninę anketą.

· Kūrė matematinius plakatus, kuriais papuošė dviratį. Papuoštu dviračiu siekė pritraukti žmonių dėmesį ir juos sudominti.

· Atliko Pakruojo gyventojų apklausą. Gyventojus apklausė gatvėje, švietimo centre, savivaldybėje, AB „Dolomitas“, UAB „Parketo gamyba“, parduotuvėse ir kavinėse.

· Gautus duomenis išanalizavo ir padarė išvadas.

Išvados:

· Žodis „matematika“ daugelį žmonių baugina.

· Didžioji dalis žmonių stipriai pamiršę matematiką, tad retas kuris atliko testą be klaidų.

· Probleminė sritis yra skaičių skaitmenų skyriai.

Jurga Batakienė

Eksperimentuoju pats ir rodau draugams

Tikslas:

Mokiniai atlikdami praktines užduotis, įsisavins esmines gamtos mokslų sąvokas ir sampratas, įgys gebėjimų, kurie padėtų pažinti pasaulį, ir išsiugdytų vertybines nuostatas.

Uždaviniai

1. Atliks įvairius fizikinius eksperimentus, bandymus, mokis vieni kitus, kaip juos reikia atlikti.

2. Eksperimento metu tyrinės glaudžiamaisiais lęšiais gautų apverstų atvaizdų susidarymą.

3. Eksperimento metu, tyrinėdami įvairias medžiagas, atpažins elektros laidininkus ir izoliatorius, apibūdins jų panaudojimą.

4. Junginės elektrines grandines pagal schemas, tyrinės paprastų elektrinių prietaisų elektrinėje grandinėje jungimo būdus.

5. Apibendrins praktinę tiriamąją veiklą.

Veiklos metu mokiniai internete ieškojo įvairių paprastų eksperimentų, pasiruošdavo priemones namuose, jas atsinešę į klasę atlikdavo pasirinkus eksperimentus mokydami kitus, kaip reikia atlikti. Kiti mokiniai veiklos metu pakartodavo jiems patikusius eksperimentus. Be to, veiklos metu naudodami fizikos kabinete esančias priemones atliko 3 laboratorinius eksperimentus keldami hipotezes ir darydami išvadas. Mokiniams veikla labai patiko. Po veiklos jie teigė, kad įgijo fizikos žinių ir išmoko dirbti komandoje, kurios narai buvo draugiški, supratingi ir paslaugus vieni kitiems.

 

Fizikos mokytoja Daiva Dumšienė

Kūrybinės dirbtuvės

Kūrybinių dirbtuvių tikslas – aplankyti ir susipažinti su Pakruojo miesto fabrikėliais – kūrybinėmis dirbtuvėmis. Vieną dieną aplankėme NeDuška siuvimo studiją. Ten susipažinome su pačia siuvėja Neda. Mums labai įdomiai, nuosekliai papasakojo kaip „gimsta“ rūbai. Aprodė įvairius audinius, savo jau sukurtus rūbelius. Taip pat papasakojo ką su kokia mašina galima siūti. Smagu, kad teko ir patiems ant maketo susimodeliuoti savo norimą rūbą. Kitą dieną nukeliavome pasižiūrėti, susipažinti, sužinoti, kaip gaminami baldai. Ten taip pat mus pasitiko baldininkai Robertas ir Modestas. Labai įdomiai, informatyviai, net parodant praktiškai galėjome pamatyti, kaip nuo brėžinio pagamina baldus. Baldininkai nepabūgo ir leido praktiškai patiems išmėginti vienas iš staklių. Įspūdžių, geros nuotaikos, nueitų kilometrų per tas kelias dienas netrūko.

Specialioji pedagogė K.Pociulytė-Špakienė

Praktinė-tiriamoji veikla ,,Sporto šakos-2023″.
Veiklos tikslas supažindinti mokinius su kitomis sporto šakomis, daugumai vaikų tai buvo pirmas kartas išbandant jas.
Pirmąją praktinės-tiriamosios veiklos dieną keliavome į BMX trasą, kurioje Pakruojo SC treneris V. Lopeta pravedė BMX treniruotę.
Antrąja dieną Pakruojo miesto parke mokiniai išbadė diskgolfo žaidimą. Diskus parūpino ir paaiškino taisykles ,,Dolomito” sporto klubo prezidentas D. Dvelis.
Trečiąją dieną Pakruojo miesto stadione vyko futbolo treniruotė, kuriai vadovavo Pakruojo SC treneris K. Bajorūnas.
Smagios ir sportiškos vasaros.
Fizinio ugdymo mokytojas R. Varneckas.
Praktinės tiriamosios veiklos  „Aplink pasaulį.
Kelionių lagaminas” tikslas – skatinti domėtis kitomis pasaulio šalimis, kultūromis, suprasti užsienio kalbų mokėjimo reikšmę norint pažinti pasaulį.Veiklos metu, vaikai susipažino su 10 didžiausių ir daugiausiai turistų lankomų šalių pasaulyje. Peržiūrėję informacinius vaizdo įrašus, vaikai pasirinko jiems labiausiai patikusią šalį ir turėjo pagaminti savo reiklaminį „kelionių lagaminą” apie tą šalį. Ieškojo informacijos apie tos šalies pagrindinius faktus, lankytinas vietas, įžymius žmones, populiariausią maistą, istoriją. Veiklos pabaigoje kiekvienas turėjo pagamintą savo lagaminą ir jį pristatė bendraamžiams. 
Veiklos vadovė Edita Šimoliūnienė
„Laisvalaikis anglų kalba“
Praktinės-tiriamosios veiklos „Laisvalaikis anglų kalba” tikslas – padrąsinti mokinius siekti aukštesnio anglų kalbos mokėjimo lygio, dalyvaujant įvairiose laisvalaikio veiklose.
Praktinės- tiriamosios veiklos vyko vaikų dienos centre „Gerumo pynė”.
Pirmąją dieną žiūrėjome filmą „Kindness Matters”. Peržiūrėję filmą, grupelėse diskutavome ir aptarėme gerumo svarbą.  Mokiniai namuose, interneto ir knygų pagalba, ieškojo sentencijų apie gerumą, o kitą dieną padarė plakatus su pasirinktomis sentencijomis.
Antrąją dieną žaidėme stalo žaidimus anglų kalba, leidome laiką ant batuto ir irkluodami irklentes. Mokiniai sprendė žaidimų metu iškylančias problemas, bendravo tarpusavyje gilindami anglų kalbos žinias, bei plėsdami anglų kalbos žodyną.
Trečiąją dieną Deimantė, kuri šiuo metu gyvena Didžiojoje Britanijoje, pristatė žymiausius Londono muziejus, lankytinas žymias vietas, bei papasakojo apie tykančius pavojus studijuojant ar dirbant Didžiojoje Britanijoje. Po pristatymo mokiniai uždavė rūpimų klausimų, o Deimantė stengėsi į visus juos atsakyti. Viskas vyko anglų kalba,  dėl to reikėjo peržengti savo baimes, nepasitikėjimą savimi ir įsidrąsinti bendrauti anglų kalba.
Ketvirtąją dieną savo praktinės- tiriamosios veiklą pristatėme mus aplankiusiems draugams.
Veiklos organizatorius-Ligita Vaitkevičienė.
Anglų k. mokytoja M. Beinoravičienė vykdė tiriamąją veiklą pavadinimu Airija.
Jos tikslas – praplėsti žinias apie šią angliškai kalbančią šalį ir paruošti plakatus edukacinei erdvei.
Pirmiausia mokiniai turėjo pasirinkti temą su kuria dirbs. Vėliau jie patys nusprendė, kokią pasirinktos srities informaciją pateiks. Susiradę reikiamą informaciją ją perkėlė ant lapų paruošdami plakatus. Vėliau naujai sužinoti faktai buvo pristatyti savo grupėje ir kitiems mokiniams.

SMAGU KARTU ŽAISTI

 

Tikslas – įsitikinti, kad stalo žaidimai suteikia tinkamą erdvę gyvam, tikslingam ir pozityviam laisvalaikio užimtumui bei bendravimui su bendraamžiais.

 

Praktinės-tiriamosios veiklos „Smagu kartu žaisti“ metu žaisdami įvairius edukacinius stalo žaidimus, o jų turėjome 20, mokiniai smagiai leido laiką, mokėsi būti komandos nariais, sustiprino bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžius, džiaugėsi savo laimėjimais, išmoko ir pralaimėti, nes juk stalo žaidimai – tai labai smagus būdas praleisti laisvalaikį bendraujant, mokantis ir žaidžiant su draugais ar šeima. Mokiniai per dvi veiklos dienas susipažino su visais žaidimais, daugeliui teko juos visus išbandyti. Daugiausia žaidimų laimėjo ir pirmąją vietą užėmė Augustas Kanišauskas 6c, net 9 kartus, antrąją vietą laimėjo Matas Areima 7a, trečiąją vietą pasidalino Ugnė Špakytė 7a ir Vasili Shamiatavets 6c. Mokiniai išrinko ir žaidimų TOP 3. Tai stalo žaidimai: „Karšta bulvė“, „La troškinys“ ir „Kidz Wish“. Mokiniai įsitikino, kad tai puikus netradicinis laisvalaikio praleidimo būdas, įdomi ir turininga veikla, leidžianti pajusti sėkmės jausmą, kad žaidimai yra skirti dideliam ratui žmonių. Žaisdami mokiniai patyrė, kad kiekvienas žaidimas – tai mažas iššūkis pademonstruoti ir patreniruoti savo loginio mąstymo sugebėjimus, derybų įgūdžius, įgyti naujos patirties. Mokiniai taip pat pripažino, kad žaisdami mes kur kas uoliau mokomės ir tobulėjame. Naujieji stalo žaidimai patraukė vaikus savo spalvingumu, linksmais piešinėliais, įdomiomis figūrėlėmis, nes daugumos herojai yra iš vaikams gerai žinomų animacinių filmų. Manau, didžiausias iššūkis mokiniams buvo patiems savarankiškai skaitant žaidimo taisykles pradėti žaisti žaidimą.

ATEIK IR TU PAŽAISTI

KARTU!

Specialioji pedagogė Lolita Aidukienė

Žmogaus sveikatos rodiklių statistinė analizė

Praktinės-tiriamosios veiklos metu mokiniams Pakruojo visuomenės sveikatos biuro darbuotojos suteikė žinių apie paprasčiausius žmogaus sveikatą galinčius apibūdinti rodiklius. Tai yra kraujo spaudimo ir pulso rodmenys, kūno masės indeksas, liemens ir klubų apimties santykis, kuris gali signalizuoti apie pavojų susirgti širdies ir kraujagyslių ligomis. Mokiniai atliko matavimus ir anketavo pakruojiečius dėl jų fizinio aktyvumo. Gautus duomenis apibendrino ir pateikė statistinę analizę.

Labiausiai mokiniams patiko darbas su praeiviais, jie įsidrąsino, nugalėjo baimę užkalbinti svetimą žmogų, įgijo daugiau pasitikėjimo savimi, sužinojo, kaip stebėti savo sveikatą ir fizinį aktyvumą.

Matematikos mokytoja Silva Kairienė

1. Veiklos pavadinimas – Jungtinė Karalystė ir JAV

2. Veiklos tikslas – Pagilinti žinias apie Jungtinę Karalystę ir JAV.

3. Trumpas veiklos aprašymas su gautu rezultatu:

– Susipažinta su Jungtinės Karalystės ir JAV įžymiomis vietomis – miestais;

– Sudainuotas karališkasis Britanijos himnas „Dieve, saugok karalienę”;

– Paragauta tradicinės angliškos arbatos su pienu;

– Sudaryti JAV žemėlapiai (sukurta JAV žemėlapių asmenukių siena);

– Sukurti lankstinukai „20 faktų apie Jungtinę Karalystę“;

– Sukurti lankstinukai „20 faktų apie Jungtines Amerikos Valstijas“;

– Nebaigtas sudėlioti istorinis Anglijos ir Velso žemėlapis – dėlionė.

4. Veiklos organizatorius – Violeta Zabielaitė

4c klasės praktinė-tiriamoji veikla „Žaisdami mokomės”.

Veiklos tikslas buvo žaidžiant įvairius žaidimus ir bendradarbiaujant taikyti įgytas žinias, tyrinėti ir kūrybiškai atlikti užduotis.

Mokiniai žaidė žaidimus kompiuteriu ir naudojo savo padarytas lenteles. Pasigaminę puodelį-gaudyklę surengė varžybas, rezultatus fiksavo ir pavaizdavo diagramoje. Prisiminę kaip susidaro šešėliai, kaip jie keičiasi piešė savo ir draugų šešėlius, kūrė kompozicijas. Norėdami geriau susipažinti su mokyklos teritorija žaidė „Gamtos detektyvus“.

4c klasės mokytoja Neringa Pečeliūnaitė

„Statistinių duomenų rinkimas ir vaizdavimas“

Mokiniai rinko duomenis, kiek Pakruojo miesto prekybos centruose apsilanko žmonių per 3 valandas. Vyrai, moterys ar vaikai dažniausiai apsiperka prekybos centruose. Vaikai aiškinosi, kiek automobilių atvyksta prie prekybos centrų, kokį kurą vairuotojai dažniausiai pila degalinėje. Surinktus duomenis pavaizdavo grafiškai ir pristatė mokyklos bendruomenei.

Vidmantas Batakis

 

 

Ne vien juodai balta

Praktinės-tiriamosios veiklos „Ne vien juodai balta“ tikslas buvo susipažinti su netradicinėmis grafikos technikomis, jas išmėginti, atrasti netikėtų techninių sprendimų. Mokiniai atliko grafinės spaudos – cianotipijos, monotipijos – darbus, prisigaminę grafito dulkių, įvairiais būdais paveikę popierių, išgavo įvairias faktūras, kurios buvo gautos skirtingos, priklausomai nuo popieriaus storio, kietumo, pažeidžiamumo. Naudodami mišrią techniką kūrė grafinius koliažus ir turėjo galimybę šiek tiek atsipalaiduoti, pasinerti į savo pasąmonę, kurdami fraktalus. Mokiniai padarė išvadą, kad grafikos darbai neturi būti vien juodai balti, juos galima pagyvinti spalvomis. Kiekvienas mokinys praturtino savo dailės žinias ir savo susikurtus kūrybinius darbus pristatė kitoms grupėms.

Dailės mokytoja Jurgita Lazickienė

Gyvenamosios vietos pažinimo kelionė

Praktinė – tiriamoji veikla „Pakruojo dvarų istorijos“ ir „Kūrybinio rašymo dirbtuvės „Praeitis pasakoja“

Šiemet dvi projektinės grupės susibūrė kartu, kad mokiniai, susipažinę su savo krašto istorija, sukurtų scenarijų ir pastatytų spektaklį.

Praktinės- tiriamosios veiklos tikslas buvo mokyti mokinius kūrybiškai reikšti mintis, plėsti istorijos bei lietuvių kalbos pamokose įgytas žinias, diegti norą pažinti savo kraštą, formuoti bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžius.

Uždaviniai: Kurti istorinį tekstą, mokyti parašyti scenarijų, analizuoti surinktą medžiagą, draugų darbus, ugdyti patriotiškumo ir tautiškumo jausmą, pastatyti spektaklį.

Praktinės-tiriamosios veiklos metu surinkome informacijos apie Žiemgalą, aplankėme Peleniškių piliakalnį, Žiemgalos muziejų, sužinojome istorijų apie Žeimelio apylinkėse buvusius dvarus. Susisteminome visą medžiagą ir pastatėme spektaklį apie pilies ant Peleniškių piliakalnio gyvenimą ir Šiurpės mūšį. Dirbdami kartu patyrėme daug smagių akimirkų.

Praktinė- tiriamoji veikla „Biblijos receptai“.

Mokiniai prisiminė, kaip skaityti Bibliją, nes pagal ją ieškojo užšifruotų receptų. Draugiškai ir kantriai vienas kitam padėjo rasti Šventojo Rašto nuorodas. Būdami kompiuterių klasėje bandė užkoduoti receptus Biblijos pagalba, kuriuos išbandė vėliau. Buvo smagu visiems kartu gaminti, ragauti. Pristatymo metu vaišinome svečius. Bet Dvasios vaisiai yra meilė, džiaugsmas, ramybė, kantrybė, malonumas, gerumas, ištikimybė. Gal 5,22

Mokytoja Eglė

Birželio 1, 6-9 dienomis mokykloje vyko praktinė-tiriamoji veikla, kurios tema: Muzikuojame. Ukulėlė.

Tikslas – puoselėjant individualumą ir prigimtines galias, padėti mokiniams įgyti vokalinio ir instrumentinio muzikavimo žinių ir įgūdžių, kurių reikia kūrybiškumui atsiskleisti.

Veikloje dalyvavo 5-7 klasių mokiniai: Henrika, Kamilė, Oskaras, Tomas, Lėja, Gaudrė, Agnė, Lėja, Ineta ir Julija.

Praktinį – tiriamąjį užsiėmimą Muzikuojame. Ukulėlė. vedė Pakruojo „ Atžalyno“ gimnazijos muzikos mokytoja – metodininkė Vaiva Klupšienė ir 1c klasės mokinės Gustė Mitkaitė ir Evelina Klevinytė. Pirmą dieną mokytoja pristatė pasakojimą – skaidres apie ukulėlę, Evelina paruošė Kahoot užduotis įtvirtinimui. Merginos parodė savo sukurtą filmuką apie mokyklą Lietuvoje garsinantį ukulėlių anasamblį „ Fireflies“, kuriame groja daug gimnazistų. Antrą dieną mokėmės groti su ukulėlėmis, kurias mokytoja Vaiva atsivežė iš savo „Atžalyno“ mokyklos. Mokiniai išmoko groti 3 pagrindinius akordus: C-a-F. Išmokę suderinti ukulėlę, mokėmės groti ir dainuoti J.Jaručio dainą „Rami“. Trečią dieną įtvirtinome ką išmokome, bandėme groti ir naujus akordus, pildėme dienoraštį. Mokiniams labai patiko ir kai kurie nusprendė nusipirkti ukulėlės ir toliau mokytis groti ir muzikuoti. Tokią veiklą pasirinkau, nes ir pati norėjau išmokti groti. Esame dėkingi muzikos mokytojai Vaivai ir buvusioms mūsų mokyklos mokinėms Evelinai ir Gustei už pravestą mokymą, pagalbą mokantis. Evelina ir Gustė atvyko ir į veiklos pristatymą, kuriame Lėja (7c) pristatė skaidres apie vykusią veiklą, paskui visi grojome ir dainavome išmoktą dainą „ Rami“. Manau, kad veikla buvo įdomi ir prasminga, nes ukulėlė arba mažoji Havajų gitarėlė yra populiari, mokiniams patiko, puikiai sekėsi muzikuoti.

Muzikos mokytoja Audronė Treinauskienė

„Rusų tautos perlai”

 Tikslas-supažindinti mokinius su rusų tautiniu kostiumu, jo istorija. Parodyti patarlių, pasakėčių meniškumą , jų turinio daugiareikšmiškumą.
  Mokiniai žiūrėjo vaizdus su tautiniais kostiumais. Aptarė juos. Ieškojo panašumų ir skirtumų tarp rusų ir lietuvių tautinių kostiumų. Po to piešė tautinis kostiumus.
Antra dieną susipažinome su patarlėmis, ieškojome atitikmenų lietuvių kalboje ir iliustravome pasirinktą patarlę. Sprendėme loginius galvosūkius apie patarles.
 Trečią dieną žiūrėjome filmukus, sukurtus pagal Krylovo pasakėčias ir jau iliustravome.
Rusų kalbos mokytoja Gintarė Žilinskienė.

„Kuriu ir džiaugiuosi”

Tikslas – Sukurti eiliuotą ir iliustruotą pasaką.

Mokiniai galvojo kiekvienas savo personažą, jų charakterius, sugalvojo jiems vardus, kūrė eiliuotą pasaką ir ją iliustravo. Visas darbą surištas į knygelę.

Vilma Mikeliūnienė

Mandalos – prasmė, spalvos atlikimo būdai

Tikslas:

  • Naudojant skirtingas atlikimo technikas pagaminti spalvingas ornamentines kompozicijas.

Uždaviniai:

  • Susipažinti su mandalų atsiradimo istorija ir prasme;
  • Atkreipti dėmesį į naudojamų spalvų prasmes;
  • Išbandyti naujas atlikimo technikas.

 

Nuo pat darbo pradžios grupėje vyravo labai darbinga nuotaika. Mokiniai noriai etapais vykdė visas veiklas: spalvino atspausdintas mandalas, kūrė savo mandalas, jų ornamentus, derino spalvas, perkėlus brėžinius ant kartono klijavo karoliukus. Vieni darbą sugebėjo pabaigti per dvi dienas, kitiems prireikė visų trijų dienų. Spalvinant foną mokiniai išbandė ir jiems naują taškavimo techniką. Galiausiai visi dalyviai sugebėjo laiku ir kokybiškai užbaigti darbus ir pasidžiaugti galutiniais rezultatais.

Trečiąją dieną visi gaminome valgomas mandalas – picas. Visi ingridientai buvo dėliojami taip, kad būtų matomas mandalas primenantis ornamentas. Buvo šaunu po to jas ir suvalgyti.

Kaip grupės vadovė džiaugiuosi visais mokinių darbais, o ypatingai buvo gerą matyti kaip visi dirba susikaupę ir su užsidegimu.

Ačiū visiems

Praktinė-tiriamoji veikla „Būk aktyvus“

Pirmąją praktinės-tiriamosios veiklos dieną buvome išvykę į Linkuvos gimnaziją. Ten mus pasitiko fizinio ugdymo mokytoja L .Alekseriūnienė. Pirmiausia aplankėme mokyklos muziejų, susipažinome su mokyklos istorija. Mokytoja pademonstravo išmaniuosius marškinėlius, kur galėjome pamatyti žmogaus vidaus organus. Po to lankėmės pas sveikatos specialistę, kur mus vaišino obuoliais ir gaiviu gėrimu. Užėjome ir į sensorinę klasę, kur šios mokyklos mokiniai ateina pailsėti. Po ekskursijos po mokyklą sporto salėje ir stadione mokiniai rungtyniavo estafetėse, žaidė įvairius mokytojos paruoštus žaidimus. O po refleksijos vaikus vaišino ledais.

Antrąją dieną mokiniai susipažino su diskgolfo žaidimu. Taisykles paaiškino ir parūpino diskus „Dolomito“ sporto klubo prezidentas D. Dvelis.

Saulėtą trečiąją dieną buvome miesto stadione, ten vyko futbolo treniruotė. Futbolo žaidimo pagrindinių veiksmų mokė ilgametis futbolo treneris K. Bajorūnas.

Mokiniai patyrė daug įspūdžių, susipažino su diskgolfo ir futbolo žaidimo pagrindiniais veiksmais, aplankė kitą mokyklą, pamatė kitokią aplinką, patyrė gerų emocijų, taip pat aktyviai pasportavo.

Smagios ir aktyvios vasaros.

Fizinio ugdymo mokytoja G. Balašauskienė

„Pažink Pakruojo kraštą“ (pėsčiomis po Pakruojo rajoną)

Praktinės-tiriamosios veiklos tikslas – pažinti gimtojo krašto istoriją, kultūrą, gamtą. Pirmą dieną pasitarę nusprendėme, kurį Pakruojo rajono gabalėlį norėtume apkeliauti, susidarėme maršrutus ir pasirinkome medžiagos apie objektus, kuriuos apžiūrėsime. Antrą dieną keliavome maršrutu Petrašiūnai-Rimšoniai-Pamūšis-Lašmenpamūšis-Balsiai-Petrašiūnai. Apžiūrėjome Petrašiūnų siaurojo geležinkelio stotį, buvusios Rimšonių mokyklos pastatus, Pamūšio bažnyčią, Lurdą, Lašmenpamūšio dvarą, Balsių etnografinę sodybą ir Binkynę. Mokiniai buvo pasiruošę draugams papasakoti apie kiekvieną aplankytą objektą. Trečią dieną buvome suplanavę maršrutą Klovainiai-Rozalimas-Paežeriai, bet išsigandę pranašaujamo karščio maršrutą sutrumpinome – apžiūrėjome Rozalimą ir nukeliavome iki Paežerių. Rozalime aplankėme įspūdingo dydžio ąžuolą, bažnyčią, Nepriklausomybės angelą, sinagogą, kapinių koplyčią, dievdirbio Jono Danausko kapą, keliaudami miško taku sustojome prie šventu laikomo Zigmantiškių akmens. Apie kiekvieną objektą turėjome įvairios medžiagos.

Teko nukeliauti nemažai kilometrų, pamatyti tai, ko nesame matę, nors gyvename Pakruojo rajone. Pastebėjome, kad daug vertingų objektų niekas neprižiūri, todėl jie griūna, stovi apleisti ir nelankomi, nors praeityje garsėjo visoje Lietuvoje.

Veiklos vadovė Regina Gasparavičienė

 1b klasės praktinė – tiriamoji veikla – ,,Aš draugauju su knyga”. 
  Tikslas buvo skatinti vaikus domėtis vaikų literatūra, pasakomis, bandyti jas suvaidinti. Apsilankėme mokyklos ir miesto vaikų bibliotekose, bendravome su jų darbuotojomis. Susipažinome su bibliotekose esančia literatūra, klausėmės pasakų ir patys jose vaidinome. Daug žaidėme ir šokome. Gaminome knygiukus. Klasėje surengėme mėgstamiausių knygelių parodą. Veiklų pristatymui išmokome sekti eiliuotą pasaką ,,Ropė”.
                                    Mokytoja Žibutė Pileckienė
3d klasės mokiniai dalyvavo praktinėje-tiriamojoje veikloje „Kuriame lėlių teatrą”.
Veiklos tikslas skatinti vaikus domėtis lėlių teatro atsiradimo istorija, sužinoti kaip kuriamas teatras ir lėlės. Veikla prasidėjo nuo domėjimosi pasakų veikėjais ir turimomis lėlėmis mokėsi perteikti veikėjų nuotaikas veiksmais ir žodžiais. Vaikai susiskirstę nedidelėmis grupelėmis kūrė vaidinimus ir juos rodė klasės draugams. Vyko į Panevėžio lėlių teatrą, kur žiūrėjo spektaklį „Princesė Strazdanėlė”. Po jo dalyvavo edukacinėje programoje „Aktorius lėlininkas”. Teatro aktoriai supažindino vaikus su teatro veikla, įvairiausiomis lėlėmis, iš ko, kaip jos pagamintos ir kaip jos veikia. Grįžę vaikai, bibliotekininkės A.Sutkienės pagalba, pasirinko pasaką „Pirštinė”. Pasiskirstė veikėjus, kibo į darbą. Siuvo pirštinines lėles, mokėsi jas prakalbinti ir suvaidino pasirinktą pasaką.
                        mokytoja Vaiva Pamerneckienė

3b kl. Praktinė-tiriamoji veikla Sugrįžkite žirgai

Tikslas susipažinti su arklio istorija, žirgo vieta žmogaus gyvenime ir įgyti praktinių žinių žirgyne „Margas Ponis“ pasiektas. Veiklų metu mokiniai ieškojo informacijos apie arklius knygose, internete. Mokėsi gautą informaciją žirgyne bei rastą kituose šaltiniuose susisteminti ir panaudoti kuriant aplanką „Sugrįžkite žirgai“. Kūrė pasakas, pasakas be galo, eilėraščius apie žirgus. Spalvino paveikslėlius su arkliais, žirgais ir mokėsi piešti arklį. Žiūrėjo ir aptarė filmą „Simarono žirgas“. Visus veiklų metu atliktus darbus sudėjo į aplanką.

3b kl. Mokytoja Aušra Norvilienė

3a klasės praktinė- tiriamoji veikla ,,Mažieji mūsų draugai” 
Šiais mokslo metais 3a klasės praktinę- tiriamąją veiklą rinkosi vaikai. Visi labai myli gyvūnus, tai mūsų veikla – ,,Mažieji mūsų draugai”.
 Tikslas: susipažinti su augintiniais, suteikti žinių, kaip saugoti, rūpintis gyvūnais.
Mokiniai rinko informaciją apie mėgstamiausius gyvūnus, padarė kūrybinius darbus, pristatė draugams. Skaitė žurnalą ,,Lututė”, dalinosi savo įspūdžiais. Aplankė Triušių salą Naisiuose, žirgyne dalyvavo edukacijoje ,,Pabūk žirgu”. Susitikome su vet. gydytoju Romu, kuris papasakojo apie gyvūnų priežiūrą, gydymą, atsakė į vaikų klausimus. Vet. vaistinėje sužinojome apie vaistus, maistą, žaislus gyvūnams. Susiorganizavome augintinių nuotraukų parodą. Daug puikių emocijų  patyrėme augintinių parodoje.
 Visi daugiau sužinojome apie augintinius, pagalbą, patyrėme daug puikių emocijų.
  Mokytoja Daiva
Gamtos ir verslo draugystė
2b klasės mokiniai vykdė praktinę tiriamąją veiklą, kuri padėjo išsiaiškinti kas yra verslininkas. Vykdydami veiklą antrokai išsiaiškino verslo, susijusio su gamtos ištekliais, rūšis. Taip pat lankėsi kavinėje „Lounge25”, kur išbandė savo jėgas kepdami picas ir gamindami gaivius kokteilius. Kitą dieną kiekvienas mokinys pabandė kurti savo verslą ir jį pristatyti klasės draugams.
Mokytoja Edita Ilgavičienė

1c klasės praktinės – tiriamosios veiklos pavadinimas – ,, Žirgą puošia ne balnas, žmogų ne drabužis‘‘. Veiklos tikslas buvo per įvairias veiklas bei edukacijas, mokinius supažindinti su arklio /žirgo kilme, jo gyvenimu, plėsti mokinių pasaulėžiūrą ir žinias bei pajusti arklio ryšį su žmogumi. Visas dienas mokiniai aktyviai dirbo. Pirmąją dieną vaikai įvairiausiose knygose, enciklopedijose rinko ir sistemino įdomią informaciją apie žirgus, grupelėse gamino plakatus ir juos pristatinėjo. Antrąją dieną ėjome į žygį ir aplankėme Pakruojo miesto  arklių muziejų ,, Myliu žirgą‘‘. Čia pamatėme įvairiausių daiktų su žirgo atvaizdu: šautuvų, papuošalų, suvenyrų taip pat pagaminome atvirukus tėčiams bei rungtyniavome vieni su kitais jodami ant netikrų žirgų. Trečiąją dieną vykome į žirgų ūkį ,, Margas ponis‘‘. Ten susipažinome su tikrais arkliais, poniais bei žirgais, juos šukavome, balnojome, jodinėjome ir dieną užbaigėme taip pat margai! Žaidėme spalvų mūšį, po kurio grįžome spalvoti, bet labai laimingi!

Veiklas organizavo : Vaida Benaitienė.

2c klasės mokinių praktinės tiriamosios veiklos „Jaunieji mokslininkai” – tikslas: 

Susipažinti, ieškoti, tyrinėti, kaip gimsta įvairūs objektai. 

Susipažinti, kokie būna STEAM tiriami objektai. 

1 dieną mokiniai susipažino su saulės sistemos planetomis. Vaizdo medžiagose, enciklopedijose stebėjo kosmosą. Kad sukurtų planetas, mokyklos laboratorijoje eksperimentavo su miltais, druska ir vandeniu. Iš šių medžiagų pagamino saulės sistemos planetas. 

2 dieną susipažino su magneto galia. Laboratorijoje eksperimentavo su magnetais. Išbandė, kaip magnetas veikia per atstumą, įvairaus klampumo skysčiuose. 

3 dieną STEAM veiklos buvo vykdomos su maistine soda, actu, indų ploviklio skysčiu. Visi kartu kūrė savo svajonių „vaivorykštę”, „vulkaną”. Stebėjo šių medžiagų susimaišymo reakciją. 

Mokytoja Lina Vaitiekūnienė

  1. Veiklos pavadinimas – ,,Pasimatuok virėjos ir vairuotojo profesiją”.
  2. Tikslas: susipažinti su virėjos ir vairuotojo profesijomis.

     Uždaviniai:

    1. Skatinti domėtis virėjos ir vairuotojo profesijomis.

    2. Organizuoti  edukaciją mokyklos virtuvėje, susitikti su mokyklinio autobuso vairuotoju Rimantu.

    3. Įtraukti mokinius į įvairias pažintines veiklas (informacijos rinkimo, praktinę, tyrinėjamąją)

    4. Sudaryti sąlygas mokiniams atsakingai pasiruošti interviu su pasirinktų profesijų atstovais.

  3. Veiklos aprašymas ir rezultatas. Mokiniai susipažino su virėjos darbo ypatumais, apžiūrėdami mokyklos virtuvėje esančią buitinę techniką, įrenginius, šaldytuvuose laikomus maisto produktus. Vėliau sekė praktinė veikla – mokiniai kepė varškėčius ir obuolių pyragą. Į svečius atėjęs mokyklos autobuso vairuotojas Rimantas papasakojo antrokams apie savo profesiją, paaiškino, kuo vairuotojas turi pasirūpinti, kad kelionė būtų saugi. Praktinės valandėlės metu vaikai su vairuotoju patikrino, ar pakanka autobuso variklyje tepalo, ar dega lempos ir posūkių lemputės. Po autobuso apžiūros visi nuvyko į autoplovyklą jo nuplauti. Praktinės – tiriamosios veiklos metu 2a klasės mokiniai pagilino savo teorines ir praktines žinias apie vairuotojo ir virėjo profesiją, internete patys surado informacijos, kur galėtų mokytis, jei ateityje norės įgyti šias profesijas.

Veiklos organizatorius –  2a kl. mokytoja S.Sinevičienė.

4a kl. praktinė-tiriamoji veikla ,,Profesijos iš arti”. Veiklos tikslas-skatinti domėtis tėvelių pasirinkta profesija ir jos ypatumais, profesijos pasirinkimo motyvais. Pamatyti, kaip dirba policininko, paštininko, barmeno, picų kepėjo profesijų žmonės.

Mokiniai apsilankė Pakruojo policijos komisariate, susipažino su policijos atributika, automobilio įranga, darbo specifika. Aplankė paštą, sužinojo, kaip keliauja laiškai, siuntos. Mokiniai patys antspaudavo savo atsineštus laiškus ir juos išsiuntė. Apsilankę picerijoje,,3 berneliai” mokęsi kepti picas, jas pjaustyti. Suprato ir pamatė , ką dirba baro darbuotoja.

        Veiklas organizavo 4a kl. mokytoja G. Šimkienė

1a klasės praktinė tiriamoji veikla ,,112- pagalbos telefonas“

Artėjant atostogų sezonui, pirmokams buvo svarbu sužinoti, kaip saugiai mėgautis vasaros malonumais ir kaip išsikviesti pagalbą, jei kiltų pavojus sveikatai. Pirmą dieną lankėmės Pakruojo rajono savivaldybės Visuomenės sveikatos centre. Sužinojome, kaip saugiai elgtis prie vandens šaltinių ir kaip apsisaugoti nuo pievose besislepiančių erkių. Susipažinome su žmogaus gaivinimo procesu ir pabandėme vienas kitam tinkamai uždėti turniketą. Pasikartojome saulės smūgio sukeliamus simptomus. Antrą dieną mus maloniai priėmė policijos komisariate. Labai įdomu buvo susipažinti su policininko profesija, pasimatuoti neperšaunamą liemenę, palaikyti rankose policininkų darbo įrankius ir pasidaryti pirštų atspaudus. Trečią dieną keliavome į priešgaisrinę tarnybą. Pasimatavome ir ugniagesių profesiją. Ypač smagu buvo visai klasei važiuoti su gaisrininkų mašina. Tikimės, kad mūsų vasara bus pilna įspūdžių ir saugi, bet įsidėmėjome ir pagalbos numerį 112.

Mokytoja Asta Aperavičienė

,,Ištieskime pagalbos ranką Žemei”
Tikslas: mokyti mokinius atsakingai elgtis supančioje aplinkoje.
Pirmąją projekto dieną rinko šiukšles mokyklos teritorijoje, aplink ją ir poilsio zonoje prieš mokyklą. Jas surūšiavo ir sudėjo į konteinerius. Mokėsi atsakingai rūšiuoti.
Antrąją dieną ėjo į Pakruojo dvarą ir tvarkė gėlynus. Sužinojo ir išmoko kaip reikia prižiūrėti tulpes.
 Trečiąją projekto dieną susitiko su miesto seniūnu S. Miknevičiumi. Mokiniai domėjosi kiek kainuoja švarus ir tvarkingas miestas.
 Projekto metu rinko namuose atliekų pakuotes ir darė tyrimą kiek jų išmeta per dvi dienas. Iš pakuočių kūrė darbelius.
 Pasiektas rezultatas: mokiniai išmoko atsakingai elgtis gamtoje, ją saugoti. Atsakingai naudoti gamtos išteklius. Sukauptas žinias gebės panaudoti praktiškai.
Mokytoja Dijana Katilienė

Mūsų draugai

Pasirinkite