„Empowering teachers for a more interactive, efficient and appealing digital learning experience“
„Mokytojų įgalinimas interaktyvesnei, efektyvesnei ir
patrauklesnei skaitmeninio mokymosi patirčiai“
Projekto trukmė – 2021-12-01 – 2023-11-30
Projekto koordinatorius – Pakruojo „Žemynos“ progimnazija, Lietuva;
Partneriai – Mine Vaganti NGO, Italija;
Learnmera Oy, Suomija;
Iznik Ilce Milli Egitim Mudurlugu, Turkija;
Colegiul National Spiru Haret, Rumunija
Nikoletta Gorgogianni Bst Cybernetics Single Member Privatecompany, Graikija;
„Digit&Learn“ tikslai:
1. Tobulinti skaitmeninius ir technologinius mokytojų įgūdžius bei kompetencijas, kurios leis jiems sukurti mokymo priemones, skirtas padėti jų mokiniams;
2. Suaktyvinti bendradarbiavimą tarp mokytojų, kurio tikslas – kurti skaitmenines priemones, pagrįstas naujomis technologijomis, kaip papildomas mokymo priemones.
3. Stebėti naujų technologijų, skaitmeninių mokymo priemonių poveikį mokinių mokymosi pasiekimams.
Data 2023-11-30
Dvejus metus mokykla dalyvavo Erasmus+ projekte „Mokytojų įgalinimas interaktyvesnei, efektyvesnei ir patrauklesnei skaitmeninio mokymosi patirčiai“. Pagrindinis projekto tikslas – stebėti naujų technologijų, skaitmeninių mokymo priemonių poveikį mokinių mokymosi pasiekimams. Projekto metu buvo sukurta ir ištestuota daugybė pamokų, kuriose naudojamos įvairios IT priemonės.
3b klasė (mokytoja Edita Ilgavičienė) testavo pamoką apie saugumą internete. Mokytojos nuomone, pateikta filmukuose informacija įdomi, aiški ir suprantama 9-erių metų vaikams, „Wordwall“ programos būdu sukurtą viktoriną galima taikyti ir kitose pamokose.
3c klasė (mokytoja Lina Vaitiekūnienė) testavo pamoką apie vėliavas. Mokinių nuomone, pamokoje pateikta puiki vėliavų pristatymo forma. Vaikai lengvai įsiminė 12 šalių vėliavas, pritaikė savo žinias apie šalis, kuriose buvo, prisiminė tų šalių vėliavas. Įgytas žinias apie šalis 3c klasės mokiniai pritaikė lietuvių kalbos ir literatūros pamokoje dalyvaudami organizacijos „Žaliasis taškas“ nuotoliniame protmūšyje „Tvarios Kalėdos“.
3a klasė (mokytoja Sonata Sinevičienė) testavo pamoką apie planetas. Pamokoje pasirinkta puiki planetų pristatymo forma. Matematikos pamokoje trečiokai mokėsi naudotis skriestuvu, tad buvo puiki proga planetas taisyklingai nusibrėžti skriestuvu. Be to, buvo galima pasirinkti įvairią planetų spalvinimo techniką. Vaikai pasirinko jas spalvinti aliejinėmis kreidutėmis ir tai idealiai pasiteisino. Planetų spalvos neturi aiškių kontūrų, tad kreidutes patrynus pirštu išgaunamas spalvų susimaišymo efektas. Dar trečiokai turėjo puikią galimybę muzikos pamokoje išmokti dainelę ,,The planet song“.
2c klasė (mokytoja Vaida Benaitienė) naudodami IT technologijas mokėsi apie akmens amžių. Mokytojos nuomone, antrokų šiek tiek per žemas kompiuterinis raštingumas atlikti kai kurias užduotis, bet jas atliko visi kartu.
Minėtose pamokose buvo naudojamos „Lumi Education“, „Canva“, „Wordwall“ programos. Visi vaikai ir mokytojos pritarė, kad IT naudojimas didina mokinių motyvaciją, o taip pat gerėja ir mokinių rezultatai.
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Aida Stakutienė
2023-11-16
Lapkričio 16 d. mokytojų tarybos posėdžio metu direktoriaus pavaduotojos Modesta Tamašauskienė ir Aida Stakutienė pristatė Erasmus+ projekto „Mokytojų įgalinimas interaktyvesnei, efektyvesnei ir patrauklesnei skaitmeninio mokymosi patirčiai“ galutinį rezultatą – https://elearn.digit-learn.eu/ tinklapį. Šiame tinklapyje rasite viso projekto tikslus, partnerius. O svarbiausia – e-platforma, kurioje prisiregistravę matysite įvairių dalykų įvairioms amžiaus grupėms pamokų planus, su konkrečiomis nuorodomis, priemonėmis ir pan. Visos šalys kūrė, testavo po 5 skirtingų dalykų pamokas. Jos visos yra viešinamos šiame tinklapyje. Mūsų mokyklai atstovauja Editos Ilgavičienės (integruota gamtos mokslų ir informatikos), Sonatos Sinevičienės (dailės), Linos Vaitiekūnienės (muzikos), Vaidos Benaitienės (informatikos) ir Aušros Norvilienės (matematikos) pamokos.
Kviečiame visus prisiregistruoti prie šios platformos ir pasinaudoti jau sukurtais produktais.
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Aida Stakutienė
2023-10-24
Baigiamasis renginys Suomijoje
Spalio 24 d. Helsinkyje (Suomija) vyko Erasmus+ projekto „Empowering teachers for a more interactive, efficient and appealing digital learning experience“ („Mokytojų įgalinimas interaktyvesnei, efektyvesnei ir patrauklesnei skaitmeninio mokymosi patirčiai“) partnerių susitikimas – baigiamasis renginys. Atvyko po 2 atstovus iš Rumunijos, Turkijos, Lietuvos mokyklų. Mūsų mokyklai ir šaliai atstovavo direktoriaus pavaduotojos ugdymui Modesta Tamašauskienė ir Aida Stakutienė.
Susitikimo metu Suomijos (priimančioji šalis partnerė) atstovė Evelina pristatė Suomijos šalį, šalies lankytinas vietas, visus pavaišino suomišku tradiciniu pyragu. Mūsų mokykla – šio projekto koordinatorė, todėl projekto koordinatorė Modesta pristatė visus nuveiktus darbus. Projekte kiekviena šalis partnerė turėjo savo įsipareigojimų ir šio susitikimo metu pateikė I, II ir III rezultatų ataskaitas. Susitikimo metu buvo susitarta dėl baigiamųjų renginių, sklaidos savo šalyse. Mūsų mokykloje šis renginys numatytas lapkričio 16 dieną. Renginio metu bus pristatytas projekto rezultatas – sukurtos, išbandytos ir išverstos įvairių mokomųjų dalykų pamokos, kuriomis galės naudotis ir mūsų mokytojai.
Renginys vyko Helsinkio centrinėje bibliotekoje „Oodi“. Tai vienas iš lankomiausių objektų Suomijos sostinėje. Biblioteka atidaryta tik prieš 4 metus. Iš tolo mediniu fasadu šviečiantis „Oodi“ pastatas iškilo pačioje Helsinkio širdyje, priešais Parlamento rūmus. Greta rikiuojasi reprezentaciniai miesto kultūros židiniai – „Finlandia“ koncertų salė, naujasis Helsinkio muzikos centras, Šiuolaikinio meno muziejus „Kiasma“. Įspūdingi bibliotekos laiptai su galybe žodžių juodame laiptinės dekoro fone primena, jog tai yra visų biblioteka, nesvarbu lankytojų amžius, kilmė, orientacija, polinkiai. Bibliotekoje pirmiausia į akis krinta tai, kad žmonės čia tiesiog leidžia laiką, bendrauja. Net artimiausiame tradicinei bibliotekai trečiame aukšte, kuris pavadintas „Knygų rojumi“, nėra mums įprastos skaityklų atmosferos ir tildančių prižiūrėtojų. Jaukiuose kampeliuose šnekučiuojasi įvairiausio amžiaus žmonės, o vaikų zonoje, kuri nėra atskirta nuo bendros salės, itin judru ir linksma. Čia pat veikia ir kavinukės. Nustebino ir tai, kad lankytojai gali įsinešti bet kokio dydžio bagažą, nors jokios apsaugos nėra – visose Suomijos bibliotekose ji panaikinta maždaug prieš dešimtmetį. Pasak suomių – nėra prasmės vogti iš savęs. Šios bibliotekos populiarumą daugiausia lemia tradicinės paskirties bei naujausių technologijų jungtis. Tarkime, antrame aukšte įrengta virtualių žaidimų zona, kur galima leisti laiką su draugais ir individualiai. Čia taip pat yra studijos su įvairiausia muzikos įranga – galima kurti, atlikti, įrašyti ir klausytis muzikos kūrinių, skolintis instrumentus, dirbti vienam ar su grupe. Tai puiki kūrybinių dirbtuvių ar laikino biuro vieta su kompiuteriais, spausdintuvais, skeneriais, belaidžiu internetu. Norintys imtis rankdarbių čia gali siuvinėti ir siūti, graviruoti ir kitaip meistrauti – priemonės laukia vietoje. Tik medžiagos kainuoja lankytojams, o studijas ir kambarius tereikia rezervuoti per Helsinkio miesto rezervavimo sistemą.
Radome laiko aplankyti ir kitas žymias Helsinkio vietas. Helsinkio katedra yra kaip Eifelio bokštas Paryžiuje – objektas, kurį svečiuojantis mieste aplankyti bent kartą yra būtina. Tylos koplyčia yra 300 kvadratinių metrų tylos ir šilumos pačiame Helsinkio centre. Storos medinės sienos, pagamintos iš šiaurinės eglės, užtikrina, kad į vidų neprasiskverbs jokie garsai iš išorės. Nors tai yra liuteronų bažnyčia, religija čia praktikuojama tylomis, o laukiami visi, ieškantys trumpo atokvėpio triukšmingiausioje miesto dalyje. Bažnyčia uoloje – tai vienas garsiausių lankytinų objektų Helsinkyje, pasižymintis išskirtine architektūra – bažnyčia įrengta tiesiog uolienos masyve. Katajanokos pusiasaly, ant kalvos, savo dydžiu ir grožiu su Helsinkio katedra varžosi Uspenskio soboras – didžiausia rusų stačiatikių bažnyčia Skandinavijoje. Užlipus aukštyn, atsiveria puikūs vaizdai į uostą ir miesto centrą.
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Aida Stakutienė
2023-09-06
Mokykla jau antrus metus dalyvauja Erasmus+ projekte „Digit & Learn“. Visą pavasarį vyko projekto antro rezultato darbai: visose projekto šalyse (Lietuva, Suomija, Rumunija, Turkija ir Italija) mokytojai planavo savo dalyko pamokas, naudodami IT. Buvo užduotis – suplanuoti po 5 skirtingų dalykų pamokas, parengti jų detalius planus, artėjant mokslo metų pabaigai jas išbandyti ir, jei reikia, koreguoti parengtus pamokų planus. Tokiu būdu buvo sukurti 25 pamokų planai.
Mūsų mokykloje į šią projekto dalį įsitraukė 5 pradinių klasių mokytojos – Aušra Norvilienė, Edita Ilgavičienė, Sonata Sinevičienė, Lina Vaitiekūnienė ir Vaida Benaitienė. Buvo sukurti 5 dalykų (matematikos, dailės, informatikos, muzikos ir pasaulio pažinimo, integruoto su informatika) pamokų, skirtų 8–10 metų mokiniams, planai. Kurdamos pamokų planus, mokytojos kartu su mokyklos administracija tarėsi, diskutavo apie tai, kokias IT priemones, programas naudoti. Tikslas – tikslingas ir teisingas IT panaudojimas bei galimybė šiais pamokų planais pasinaudoti kitoms šalims. Po ilgų diskusijų pamokos buvo išbandytos su mokiniais. Jas stebėjo, vertino mokyklos administracija bei kolegos.
Visos šalys savo ištestuotus pamokų planus išvertė į anglų kalbą ir sukėlė į projekto virtualų dokumentų aplanką. Vasaros metu (nors ir atostogos) kiekviena šalis visas pamokas iš anglų kalbos išsivertė į savo gimtąsias kalbas. Rudenį šiais pamokų planais bus pasidalinta su kolegomis.
Stebint ir analizuojant pamokas nekilo abejonių, kad naudojant IT technologijas mokiniai žymiai geriau įsitraukia į mokymosi procesą, todėl gerėja mokinių žinios, mokymosi motyvacija.