Tikslas – išsiaiškinti, ar vaikai mėgsta skaityti knygas, ir sužinoti, ar knyga „augina“ žmogų.
Uždaviniai: apsilankyti mokyklos, vaikų ir suaugusiųjų bibliotekose; apklausti 1–3 kl. mokinius ir atlikti tyrimą; duomenis pavaizduoti diagramoje.
Ugdomosios kompetencijos: komunikavimo, pažinimo, socialumo, iniciatyvumo ir kūrybingumo, skaitmeninė.
Praktinę-tiriamąją veiklą mokiniai pradėjo nuo apsilankymo mokyklos bibliotekoje. Naudodamiesi asmenine skaitytojo kortele, išsiaiškino, kurioje klasėje – 1-oje, 2-oje, 3-oje ar 4-oje – perskaitė daugiausiai knygų. Vėliau sukūrė anketą apie knygų skaitymą, kurią pateikė 1–3 klasių mokiniams. Su dideliu užsidegimu juos apklausė. Kitą dieną apsilankė Pakruojo miesto Vaikų ir jaunimo erdvėje bei suaugusiųjų bibliotekoje. Darbuotojos maloniai atsakė į vaikams rūpimus klausimus. Jiems buvo įdomu, ar bibliotekininkės mėgsta skaityti knygas, kokius darbus dirba, koks jauniausias ir vyriausias skaitytojas, ar ir suaugusius žmones „augina“ knyga ir daugelį kitų. Vaikų ir jaunimo erdvėje vaikai dalyvavo edukacijoje, kuri įrodė, kad bibliotekininkės ne tik bendrauja su skaitytojais. Smagiai padirbėjo atlikdami mokytojos pateiktas užduotis. Simboliais pavaizdavo mėgstamiausios knygos pavadinimą. Trečią dieną mokiniai, naudodamiesi per informatikos pamokas gautomis žiniomis, rezultatus pateikė lentelėse bei pavaizdavo diagramose.
Išvados: 1–3kl. mokiniai mėgsta skaityti knygas; dauguma mokinių galvoja, kad knyga „augina“ ir vaikus, ir suaugusius; kuo daugiau skaitai, tuo daugiau žinai, tuo protingesnis daraisi; knygas verta skaityti.
4d klasės mokytoja Vaiva